معرفی رشته موسیقی در کنسرواتوار تهران :

رشته موسیقی رشته ای است که یکی از پرطرفدارترین رشته های هنری در میان علاقه مندان به انتخاب رشته هنر می باشد. در رشته موسیقی جذابیت های بسیار زیادی وجود دارد که این رشته را حتی در تحصیلات آکادمیک این رشته تبدیل به یکی از پر رقابت ترین رشته های هنر نموده است.  رشته موسیقی از جمله رشته هایی است که کاملا به توانایی و علاقه فردی وابسته است و افراد زیادی بصورت دوره های آموزشی آزاد نیز در رشته موسیقی فعالیت می کنند. اما همواره تحصیلات آکادمیک در رشته موسیقی می تواند افراد را در پیشرفت اصولی این رشته بهتر هدایت نماید. رشته موسیقی دارای دشواری های بسیار زیادی است و افراد متقاضی تحصیل در رشته موسیقی باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر واقعا به این رشته علاقه نداشته باشند نمی توانند در رشته موسیقی موفقیتی کسب نمایند.

موسسه عالی آزاد نهاوند با همکاری کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار کننده دور های عالی آزاد رشته موسیقی با اعطای گواهی پایان دوره مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری قابل ترجمه رسمی قابل ارزشیابی توسط سازمان WES کانادا و آمریکا و نیز VETASSESS استرالیا میباشد .

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جهت اطلاع از دوره های عالی آزاد کنسرواتوار تهران و همچنین ثبت نام در کنسرواتوار با شماره ای زیر تماس حاصل فرمایید :

خط مستقیم مشاوره : ۸۸۸۲۴۰۵۰ 021 

ایمیل : Music@tehranconservatory.com

واتس آپ یا تماس تلفنی : ۰۹۱۲۶۹۶۲۱۷۵

کشورهای متقاضی کار در رشته موسیقی :

با توجه به تنوع کاری در رشته موسیقی و طیف گسترده مشاغلی که دانش‌آموختگان رشته موسیقی می‌توانند انجام دهند، در تمامی کشورها، مشکلی برای پیدا کردن شغل نخواهند داشت ؛ البته واضح است که میزان تخصص، استعداد و خلاقیت فردی در این زمینه بسیار موثر است.

ولی شما با تحصیل رشته موسیقی در کنسرواتوار موسیقی تهران می‌توانید شانس ورود به بازار کار را برای خود بیشتر سازید . در کشورهایی که صنعت موسیقی در آنها پیشرفته‌تر است ، مسلما مشاغل مربوط به رشته موسیقی بیشتر خواهد بود .

  • آمریکا و شهر نیویورک، یکی از مراکز صنعت موسیقی است

  • اتریش از گذشته تا کنون، در عرصه موسیقی مطرح بوده است و محل اقامت بسیاری از موسیقیدانان بوده است. بسته به نوع تخصص شما در موسیقی کلاسیک یا موسیقی‌های پاپ و .. یا علاقمندیتان به اپرا و دیگر گرایش‌های موسیقی می‌توانید کشور مقصد خود را انتخاب نمایید .

  • انگلستان هم با موسیقی سنتی ایرلندی و اسکاتلندی ، راه را برای بسیاری از گروه‌های پاپ باز نموده است ؛ همچنین آهنگسازان کلاسیک بریتانیا بر موسیقی بسیار تاثیرگذار بوده‌اند  و جای تعجب نیست که فضای کار برای علاقمندان به موسیقی و دانشجویان رشته موسیقی فراهم باشد .

  • آلمان، یکی از عالی‌ترین کشورهای سازنده موسیقی کلاسیک در جهان است که دارای معروفترین آنها از جمله باخ، هندل، بتهوون، مندلسون، واگنر و برامز است. کشور آلمان در قرن گذشته تاثیر زیادی در پیشرفت موسیقی داشته است. آلمان با داشتن صحنه موسیقی عظیم زیرزمینی در شهرهای بزرگ همچون هامبورگ و برلین و برخی از بهترین موسیقی‌دانان موسیقی / الکترونیکی جهان در صدر موسیقی مدرن قرار داشته است .

  • کانادا ، به نوازندگان و هنرمندان کمک کرده تا در صورت لزوم، از اجازه کار ویزای اقامت موقت خود استفاده کرده و به کار بپردازند. مجوزهای کاری برای هنرمندان، موسیقیدانان و دیگر افراد با استعداد ویژه که تمایل به اجرای برنامه در کانادا دارند، مفید هستند و اجازه کار موقت وضعیت غیرمهاجرتی است که مدت سه سال به فرد اعطا شود. متقاضی برای اخذ مجوز، باید ثابت کند که از توانایی ویژه‌ای برخوردار است.

  • استرالیا، موسیقیدانان به عنوان مشاغل گروه بی، طبقه‌بندی می‌شوند. معیار ارزیابی مهارت‌های این افراد به این صورت است که صلاحیت‌ها در مقطع کارشناسی رشته موسیقی یا بالاتر، باید حداقل یک سال سابقه اشتغال در زمینه مرتبط را در ۵ سال گذشته داشته باشند. برای ارزیابی خود به عنوان یک موسیقیدان، باید فرم ارزیابی مهارتی را تکمیل نمایید.  برای اخذ مجوز کار در کشور انگلیس نیاز به ویزای درجه 5 به عنوان فردی با کار خلاقانه دارید.

  • سوئد ، شما برای اخذ مجوز کار باید یک گذرنامه معتبر داشته باشید یا با یک کارفرمای سوئدی قرار داشته باشید، یا یک پیشنهاد کتبی در زمینه پیشنهاد کار به شما داشته باشید.

بازار کار رشته موسیقی به چه صورت است ؟

بازار کار این رشته با توجه به گرایش و تجربه و توانایی شخص تعیین می‌شود. به عنوان مثال، یک فارغ التحصیل نوازندگی که به تمامی اصول تخصصی آهنگسازی نیز اشراف دارد می‌تواند بعنوان نوازنده و استاد مبانی و تئوری موسیقی و آهنگسازی به تدریس در آموزشگاه‌های موسیقی، کنسرواتوارهای موسیقی یا تدریس خصوصی برای هنرجویان کنکوری بپردازد.

از طرف دیگر، نوازندگان، جذب ارکسترهای سمفونیک و ارکسترهای فیلارمونیک می‌شوند. همچنین، ارکسترهای نهادهایی مانند صدا و سیما و سایر ارکسترهای مجلسی و خصوصی، به عنوان بازار کار رشته موسیقی در نظر گرفته می‌شود و به طور کلی، شغل و منصب از پیش تعریف شده‌ای برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی وجود ندارد .

نوازندگان می‌توانند بعنوان نوازنده و مدرس نوازندگی، آهنگسازان بعنوان آهنگساز فیلم، مستند، تئاتر یا آهنگساز مستقل به کار اشتغال یابند. اتنوموزیکولوژیست‌ها نیز به عنوان مدرسین دانشگاهی و کارشناسان حوزه موسیقی‌شناسی می‌توانند به عنوان کارشناس با نهادهای پزشکی، روانشناختی یا جامعه‌شناختی به ارائه نظر، تحقیق یا پژوهش بپردازند. دانشجویان موسیقی نظامی هم این فرصت را دارند که با اثبات خود در هنرشان ، جذب سازمان‌های نظامی شوند .

ثبت نام دوره های کنسرواتوار موسیقی تهران :

دوره آموزش عالی آزاد نوازندگی ساز و آواز ایرانی و جهانی در کنسرواتوار موسیقی تهران ، ‌موسسه آموزش عالی آزاد نهاوند یکی از دوره های استاندارد کنسرواتواری است که دوره‌ای پایه در کنسرواتوار های جهان محسوب می شود که شما را برای دوره های معلمی و پس از آن نوازندگی اجرایی (Performance)، آهنگسازی و یا رهبری کر و ارکستر آماده می سازد .

دروس این دوره پایه شامل  :

  • تئوری موسیقی – ۱۶ جلسه
  • سلفژ – ۳۲ جلسه
  • هارمونی – ۱۶ جلسه
  • پیانوی عمومی – ۳۲ جلسه
  • ساز تخصصی – ۳۲ جلسه
  • فیزیک صوت – ۱۶ جلسه
  • شعر و اوزان شعری – ۱۶ جلسه
  • مهندسی صدا و استودیو – ۳۲ جلسه
  • آموزش، هنر پیانو(ویژه نوازندگان پیانو) – ۳۲ جلسه

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جهت اطلاع از دوره های عالی آزاد کنسرواتوار تهران و همچنین ثبت نام در کنسرواتوار با شماره ای زیر تماس حاصل فرمایید :

خط مستقیم مشاوره : ۸۸۸۲۴۰۵۰ 021 

ایمیلMusic@tehranconservatory.co

واتس آپ یا تماس تلفنی : ۰۹۱۲۶۹۶۲۱۷۵

اشتراک گذاری این محتوا !

ثبت نام بیش از 500.000 دانش آموز در آموزش‌های آوادا در سراسر دنیا