موسیقی چیست ؟

موسیقی علمی است که از تمام قواعد و اصطلاحات موسیقیایی گفت و گو می کند ، بنابراین دانستن آن برای تمام موسیقی دانان لازم است .

موسیقی به معنای ساده میشود : صدا های خوشایندی که انسان از شنیدن آن لذت می برد .

موسیقی در بین هفت هنر اصلی انسان که شامل : حرکات نمایشی ، هنر های ترسیمی ، هنر های تجسمی ، ادبیات ، هنر های نمایشی و سینما  میشود ، در جایگاه اول قرار دارد .

موسیقی تنها هنری است که به وسیله حس شنوایی درک می شود و نشان از احساساتت درونی دارد .

موسیقی یک زبان بین المللی است که مردم سراسر جهان را دور هم جمع می کند.

موسیقی در بسیاری از فرهنگ ها ، بخش مهمی از شیوه ی زندگی مردم بوده است . موسیقی در جشن و مراسم های رسمی ، مراسم های مذهبی  ، فعالیت های اجتماعی و فعالیت های فرهنگی نقش اساسی دارد .

موسیقی در نقاط مختف دنیا متفاوت است و سبک های موسیقی بی شماری در دنیا وجود دارد .

موسیقی امروزه به دو دسته تقسیم میشود : علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری

به موسیقی نظری ، تئوری موسیقی نیز میگویند . تئوری موسیقی شامل مجموعه قواعدی میشود که به وسیله آن میتوانیم اصوات را ثبت کنیم به آن ها نظم دهیم و با یک دیگر ترکیب و تلفیق کنیم .

تعریف موسیقی چیست ؟

موسیقی ، هنر بیان احساسات به وسیله صدا هاست . مهم ترین عوامل تشکیل دهنده ی موسیقی صدا و ریتم است .

صدا ، نتیجه حرکت ارتعاشی است که به گوش احساس می شود . صدا هایی که دارای ارتعاشات نا منظم باشند ، صدا های غیر موسیقایی و آن هایی که متناوب بوده و دارای ارتعاشات منظم هستند و از اجسام کش سان با شرایط ویژه ای تولید میشوند ، صدا های موسیقایی نامیده می شوند .

صدا ها دارای چهار ویژگی هستند :

  • در میان دو صدا ، آن صدایی که نازک تر است ، « زیر » و آن که کلفت تر است « بم » نام دارد . این ویژگی بین اصوات را « زیرایی » گویند .

  • تفاوت قوت و ضعف ، در میان دو صدا را « شدت »گویند .

  • تفاوت یک صدای ممتد و طولانی با یک صدای کوتاه را از نظر زمان « دیرند » گوییند که بعضی آن را « کشش » می نامند .

  • کیفیتی که دو صدای یکسان ، از دو ساز غیر مشابه ، مانند ویالون و پیانو را متفاوت نشان می دهند ، « طنین » یا رنگ صوتی نامیده می شود .

( برگرفته از کتاب تئوری موسیقی استاد مصطفی کمال پورتراب از اساتید برجسته ی کنسرواتوار موسیقی تهران )

ثبت نام در کنسرواتوار موسیقی تهران :

موسسه عالی آزاد نهاوند با همکاری کنسرواتوار موسیقی تهران برگزار کننده دوره های عالی آزاد موسیقی در کشور با مدارک مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری .

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط ثبت نام در کنسرواتوار موسیقی تهران میتوانید با مراجعه حضوری به قسمت مشاوره و یا تماس با واحد مشاوره کنسرواتوار تهران از اطلاعات مورد نظر در رابطه با دوره های کنسرواتواری تماس حاصل فرمائید .

اشتراک گذاری این محتوا !

ثبت نام بیش از 500.000 دانش آموز در آموزش‌های آوادا در سراسر دنیا